Home › Beheer website › Aanpassen websiteHome › Beheer website › Aanpassen website
Open in je browser de webpagina http://www.nijmeegseschaatsvereniging.nl/wsAdmin/login.aspx?NoCache=2012-04-15T01%3a21%3a53 en vul je Loginnaam en Wachtwoord, met eventueel een vinkje bij Wachtwoord opslaan? om de volgende keer makkelijker in te loggen.

Tip! Open ook op een aparte webpagina de website zoals leden die zien via http://www.nijmeegseschaatsvereniging.nl/ zodat je tussentijds, nadat je onderaan een webpagina die je hebt aangepast of aangemaakt na het aanklikken van Wijzig de resultaten kunt bekijken. Op de webpagina die aan de leden wordt getoond moet je dan wel inloggen met je eigen naam en code, en na het aanpassen eerst Home aanklikken voor het verversen van de webpagina.

Aanpassen of nieuw aanmaken van een webpagina
Ga in de blauwe linkerkolom naar Site Administratie - Webpagina's - Webpagina's per groep en kies daarna de groep of subgroep (=groep binnen een groep) uit waarbinnen je een pagina wilt toevoegen (via icoon paarse envelopje in rechterkolom) of aanpassen (via icoon potlood in rechterkolom).

In de pagina die nu verschijnt is bij een bestaande webpagina al de (Menu)naam (dit wordt in de submenubalk getoond), Volgnummer (rangorde in de submenubalk) en auteur (handig bij meerdere webredacteurs) ingevuld. Vul dit bij een nieuwe webpagina zelf in.

Onderaan in het witte vlak kan nu tekst worden aangepast, toegevoegd, inclusief verwijzingen naar webadressen en pdf-documenten. Door deze twee verwijzingen te gebruiken kun je je webpagina beperkt in omvang houden. Zie als voorbeeld de webpagina over het schaatsen in het buitenland, http://www.nijmeegseschaatsvereniging.nl/default.aspx?PageID=94, waar je doorverwezen wordt naar webadressen van reisorganisaties, hotel en een folder in pdf van een georganiseerde schaatsweek.

Een webadres invoeren kan door het 'plakken' van een webadres uit een webpagina. Het webadres verschijnt dan in blauw en onderstreept in je tekst. Belangrijk is dan nog aan te geven dat de webpagina in een nieuw venster wordt geopend. Daardoor blijft de webpagina van NSV waar je aan werkt voor de 'weblezer' behouden. Dat doe je door in de blauwe tekst één keer te klikken en vervolgens het icoon van drie kettingschakels met Maak link in de icoonverzameling boven het witte tekstvak te klikken. Er opent zich dan een nieuw scherm. Vink bij Overig - Nieuw venster aan en bevestig dat onderaan, gebruik de schuifbalk, door op Voeg in te klikken.
Gelukkig kun je lange webadressen als http://www.nijmeegseschaatsvereniging.nl/default.aspx?PageID=94, nadat je de link hebt gemaakt en terug bent in het witte tekstvak, aanpassen naar bijvoorbeeld webpagina Buitenland. Zolang de blauwe kleur en onderstreping maar gehandhaafd blijft.
Voor de fijnproevers: je ziet op de pagina voor kenmerken van het webadres (als je dus het icoon kettinkje, Maak link, hebt aangeklikt) een verschillend vak ingevuld als je naar een webpagina binnen onze NSV-website verwijst of naar een webpagina bij onze NSV-website.

Een pdf-document toegankelijk maken via de webpagina gaat op een vergelijkbare manier. Belangrijk is om eerst het pdf-document te uploaden naar de server en er dan een verwijzing, link naar te maken. Zorg dat je daarbij dat het document in een submap die bij deze website hoort wordt geplaatst!
Een pdf-document uploaden gaat in de blauwe linkerkolom via de optie Site Administratie - Afbeeldingen en bestanden - Beheer bestanden.

... wordt vervolgd ...