Home › Kunstrijden › Contact › VertrouwenspersoonHome › Kunstrijden › Contact › Vertrouwenspersoon

De NSV is een grote vereniging, waarin veel mensen met elkaar omgaan.

Iedereen moet zich vrij en veilig voelen binnen onze vereniging.

Als dit voor jou niet zo is, is het belangrijk om dit met iemand te kunnen bespreken. Daarvoor heeft onze vereniging een vertrouwenspersoon.

Agnes Jansen

Als je een probleem hebt, waar je met een betrouwbaar iemand over wilt praten, kun je  bij de  NSV naar Agnes Jansen gaan. Zij is elke maandagavond van 20:30 tot 22:30 uur op de ijsbaan. Als je iets met haar wil bespreken, maar niet op de ijsbaan, kan je haar ook bereiken via

email: agnes@agnesjansen.nl of, als het dringend is, telefoon: 06-30854399.

Wat doet de vertrouwenspersoon?

Je kan Agnes aanspreken als je in vertrouwen wilt spreken. Agnes luistert naar je verhaal en helpt je, als je zoekt naar een oplossing. Wees niet bang dat ze je een aansteller of leugenaar zal vinden. Je verhaal verteld ze niet door en er zij zal nooit iets doen wat jij niet wilt. De vertrouwenspersoon kan je wel helpen als je een klacht in wil dienen bij vereniging of sportbond. Maar gewoon even praten kan ook.

Wat kun je zelf doen?

Als je te maken hebt met enige vorm van bedreiging of intimidatie is het niet handig om er lang alleen mee rond te lopen. Denk nooit dat het allemaal aan jezelf ligt. Maak aan degene waar je last van hebt, duidelijk dat je niet van zijn gedrag of opmerkingen gediend bent, en dat het moet ophouden. Als dat niet helpt of je durft het niet, dan kun je er het beste eerst eens over praten met iemand die je vertrouwt. Dit kunnen je ouders, een trainer of een teamgenoot zijn. Soms is het juist fijn om met een onpartijdig iemand, zoals de vertrouwenspersoon, te praten. Samen kun je veel beter bekijken of je de situatie op kunt lossen.