Home › Langebaan › Recreatief › AlgemeenHome › Langebaan › Recreatief › Algemeen

Recreatief schaatsen bestaat uit vrij schaatsen of deelname aan trainingen op recreatief niveau. Is je doel beter te leren schaatsen, lekker te sporten met leeftijdsgenoten en af en toe ook eens fanatiek over het ijs te gaan, dan zijn er hiervoor verschillende mogelijkheden. Er zijn trainingen voor jeugd en voor volwassenen. Daarnaast worden er voor recreanten jaarlijks meerdere toertochten gehouden op het kunstijs van Triavium, Nederlands natuurijs of op de Weissensee.

Vrij schaatsen bij NSV
Voor velen de gezelligste uurtjes in het Triavium. Waar ontmoet je je schaatsvrienden en -vriendinnen in een gezellige en sportieve sfeer? Waar kun je aansluiten bij “treintjes” op elk gewenst niveau? Waar kunt u uw kinderen rustig laten krabbelen? Bij de uren voor vrij schaatsen natuurlijk!

Maandagavond van 21:00 - 22.15 uur kunnen NSV-leden vrij schaatsen op de ringbaan. Een paar maandagavonden per jaar worden op dit tijdstip ook de marathonwedstrijden verreden, alleen toegankelijk voor leden. Dit wordt van tevoren bekend gemaakt via de website en het zal ook tijdig worden omgeroepen op het ijs. Doe ook mee aan onze recreatieve marathonwedstrijden!

Zondagochtend is dé gelegenheid bij NSV om met het hele gezin te gaan schaatsen. Van 08.45 - 10.00 uur is er zowel voor volwassenen, de jeugd, ook de allerkleinsten, goede schaatsgelegenheid op de ringbaan.
De funbaan, binnen de ringbaan en bij de jurytoren, is dan ook toegankelijk, echter alleen voor kleine kinderen die nog niet kunnen schaatsen en onder begeleiding van één ouder. Het is dus niét toegestaan voor jeugd of volwassenen, die we al kunnen schaatsen, hier te rijden. De ijsmeesters zullen schaatsers die daar toch rijden van het ijs halen. Als dit vaak gebeurt bestaat het risico dat NSV op de zondagochtend geen gebruik meer van de funbaan mag maken.

Schaatsen kun je huren bij EJ's Schaatsshop in het Triavium. Tijdens NSV-uren is deze meestal gesloten, maar je kan met de shop afspreken de schaatsen op te halen en te retourneren bij de bar van café Pierre in het Triavium. Een eigen identiteitsbewijs (paspoort/rijbewijs/identiteitskaart) is wel vereist.