Home › Jeugd › KunstrijdenHome › Jeugd › Kunstrijden

Hou je ervan om te bewegen op muziek? Wil je niets liever dan in de spotlights staan op het ijs? Dan is kunstrijden iets voor jou. Ben je lenig en raak je niet snel uit je evenwicht? Dan zien we je graag bij één van onze trainingsgroepen op de ijshockey-piste in Nijmegen.

Je kunt bij ons alle figuren leren om succesvol aan wedstrijden mee te doen. Op je zelfgekozen muziek de hele ijsbaan voor jóu alleen, wie wil dat nou niet? Of om op elke ijsbaan de show te stelen met je pirouettes en met rondjes achteruit. In je eentje of met een kür die je samen met je vriendinnen in je  trainingsgroep hebt ingestudeerd.

Ben je nog geen 12 jaar, dan kun je les krijgen op woensdagmiddag. Er is zelfs een groepje dat heet Peuter-kleuterskate, voor de allerjongsten tot 6 jaar.

Als je sneller vooruit wil gaan doe je ook mee aan onze conditie/lenigheidstraining, de Off Ice training. Het is gezellig en er is plaats voor iedereen: een muzikale workout met de hele groep, ook wedstrijdrijders. Niet kinderachtig dus, maar wel kindvriendelijk.

Je kan er ook voor kiezen om op zaterdagochtend te trainen. Er zijn dan ook gevorderde rijders op het ijs, maar elke groep krijgt de ruimte die nodig is. Je hebt een eigen trainingsgroep met een eigen trainer, die precies uitlegt hoe je snelheid krijgt en je de kunstschaatstrucjes kan leren.

Als je wat verder bent met kunstrijden en in een van de wedstrijdgroepen zit, is het mogelijk om extra veel te trainen. Dan train je minstens twee keer per week, en werk je elke week aan je conditie met de Off Ice training voor de kunstrijders.

De tijden en prijzen van deze trainingen kun je zien op ons Overzicht aanbod. Meer informatie vind je onder Kunstrijden.

Wil je eerst eens proberen of het kunstrijden wat voor je is? Dat kan met een proefles. Stuur een email naar nsvproefles@live.nl.