Home › Jeugd › Informatie › Diploma's en PaspoortHome › Jeugd › Informatie › Diploma's en Paspoort

Lange baan en Schaatsvaardigheidspaspoort

De NSV werkt bij de jeugd van NSJB, NSLJR1 en NSLJR2 met het schaatsvaardigheidspaspoort.

Op het paspoort gaan jij en je trainer bijhouden hoe goed je al kan schaatsen en wat de volgende stap is in je schaatsontwikkeling.

Wil je weten wat elk niveau op het schaatsvaardigheidspaspoort inhoudt?
Check dan de video's op Schaatsen.nl: video's schaatsvaardigheidspaspoort

Kunstrijden en Diplomaschaatsen

Bij het kunstrijden is er aan het eind van het seizoen altijd diplomaschaatsen, meestal gecombineerd met het clubkampioenschap kunstrijden. Als je slaagt krijgt je een officieel KNSB-diploma. Bij kunstrijden kun je in totaal 7 diploma's behalen. Sommige rijders halen wel twee diploma's per jaar. Kijk bij Kunstrijden/Informatie wat je voor de verschillende diploma's moet kunnen.

Heb je ze alle zeven de diploma's, dan kun je testen gaan doen, zoals Interbrons, Brons, Interzilver, Zilver enz. Voor hogere categoriën wedstrijden is het verplicht deze testen gedaan te hebben. Testen kán je doen in Nijmegen, maar ook op sommige andere Nederlandse ijsbanen, bij andere verenigingen. Voor meer informatie over de kunstrijdtesten, vraag ernaar bij je train(st)er, zij weten waar en wanneer de testen kunnen worden afgelegd.