Home › Vereniging › Evenementen › WedstrijdenHome › Vereniging › Evenementen › Wedstrijden
Een grote groep van leden volgt trainingen om vervolgens hun vorderingen te meten in wedstrijden. NSV en de baanvereniging Gelderse Poort organiseren daarvoor in het schaatsseizoen een flink aantal wedstrijden.

Kunstrijwedstrijden
Dit zijn wedstrijden die NSV zelf of in samenwerking met de KNSB organiseert. Zie voor meer informatie hierover bij de sectie Kunstrijden.

Langebaanwedstrijden

Dit zijn wedstrijden die door baanvereniging Gelderse Poort worden georganiseerd. Zie voor meer informatie bij de sectie Langebaan en de website van de baanvereniging Gelderse Poort.

Marathonwedstrijden
Dit zijn wedstrijden voor recreanten en worden vier keer per jaar gehouden. Informatie daarover bij de sectie Marathon. Vanaf seizoen 2014-2015 zullen de wedstrijden door de baanvereniging Gelderse Poort worden georganiseerd.

Clubkampioenschap
Dit is een wedstrijd speciaal voor leden van NSV. Zie voor meer informatie bij de secties Langebaan en Kunstrijden.

Vrijwilligers zijn nodig voor wedstrijden!
De wedstrijden kunnen niet worden gehouden zonder de hulp van vrijwilligers, zoals leden van NSV. Alhoewel veel leden helpen, zijn er niet altijd genoeg helpende handen beschikbaar. Zo is het de afgelopen jaren vaak pas na veel moeite gelukt om vlak voor een wedstrijd voldoende vrijwilligers bijvoorbeeld als jurylid te krijgen. Er is voor de wedstrijden structureel behoefte aan juryleden, scheidsrechters en starters. Om dat goed te kunnen uitvoeren is een opleiding meestal gewenst, of soms gewoon vereist.

Opleiding voor wedstrijdorganisatie
NSV investeert graag in de opleiding van leden die serieus een onderdeel van wedstrijden beter willen kennen en uitvoeren. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de opleidingen die de KNSB aanbiedt. Zo is er voor leden van NSV een opleiding als jurylid,  scheidsrechters en starters.
Een opleiding vraagt investering van tijd en geld en dient de leden van NSV die wedstrijden willen rijden ten goede te komen. Daarom zijn er voorwaarden aan het volgen van een opleiding verbonden.

Neem contact op met de coördinator van je sectie over je wens voor opleiding als jurylid, scheidsrechter of starter, en de bijbehorende voorwaarden. Of neem contact op met Lidwien Jacobs, beleid@nijmeegseschaatsvereniging.nl.