Home › Vereniging › Organisatie van NSV › Baanvereniging De Gelderse PoortHome › Vereniging › Organisatie van NSV › Baanvereniging De Gelderse Poort

Op 7 augustus 2012 is de KNSB-baanvereniging "Gelderse Poort" opgericht. De vereniging heeft als doel het bevorderen van schaatsen in de ruimste zin van het woord. Hierbij richt zij zich op verenigingsoverstijgende activiteiten als het organiseren van langebaanwedstrijden en langebaanselecties. Ze wil dit doel bereiken door de samenwerking tussen verenigingen die actief zijn in het Triavium te bevorderen.

Op dit moment zijn er vier commissies actief:

- wedstrijdcommissie: organisatie van langebaanwedstrijden in Triavium, tweewekelijks op zondagavond. Coördinatie: Martijn van de Pijpekamp, lid van NSV.
- technische commissie langebaan: organisatie en het technisch beleid van de training van baanselecties. Dit zijn jongeren uit verschillende verenigingen die samen trainen om door te groeien naar regionaal en landelijk niveau. Coördinatie door Paul Gnodde (trainer van NSV), Flip van Leeuwe, Tijnis Verhoeff.
- marathoncommissie: organisatie van marathonwedstrijden voor recreanten en wedstrijdrijders. Coördinatie door Jouke Osinga, bestuurslid van NSV.
- jeugdwedstrijdcommissie: organisatie van mass-starts voor jeugdige recreanten die ervaring met wedstrijden willen opdoen. Coördinatie door Jouke Osinga, bestuurslid van NSV.

Deelnemende verenigingen zijn naast NSV ook Lacustris, STW, EIJV, Exerceo, IJzersterk, ScOsS en Thialf Arnhem. De baanvereniging staat open voor andere schaatsclubs in de regio die actief zijn op Triavium in Nijmegen.

Zie voor meer informatie de website van De Gelderse Poort.