Home › Kunstrijden › Trainingen › TrainingsgroepenHome › Kunstrijden › Trainingen › Trainingsgroepen

De NSV biedt diverse kunstrij-trainingen aan op verschillend niveau en voor verschillende leeftijden.

Op het Overzicht aanbod staan alle trainingen vermeld. Daar vind je ook de eisen voor deelname, trainingstijden en -kosten (excl. lidmaatschap van de vereniging).

Bij het aanmelden kun je van tevoren zien, wie de trainers zijn en wie er nog meer meedoen aan de betreffende training.

Je kunt alleen trainen als je lid bent van de NSV schaatsvereniging. Hieronder zie je welke training geschikt is voor jou:

Recreatieve rijders kunnen aan één of meerdere trainingen meedoen. Recreatief wil zeggen dat je geen wedstrijden schaatst behalve die van onze eigen vereniging. Je kan wel alle diploma's halen en meedoen aan testen (hogere diploma's) van de KNSB.
Voor de allerjongste kunstrijders (leeftijd 4 tot 6 jaar) is er een speciale Peuter/kleuterskate-training.

Voor nieuwe leden bestaat de mogelijkheid tot deelname via een instapcursus, waar je voor een half seizoen met de bovengenoemde groepen mee traint, om te ervaren of kunstschaatsen iets voor jou is.

Pupillen zijn de jongste gevorderde rijders, tot en met 12 jaar. Zij gaan wedstrijden rijden. Je doet mee aan de Marikenwedstrijd en de clubkampioenschappen met een eigen kür. Je traint 1 of 2 keer per week en doet als je wilt, mee met onze off-ice conditie-training. Voor deze groep wordt je gevraagd als de trainer vindt dat je goed genoeg schaatst.

De Aspirant-wedstrijdgroep is een voorbereiding van maximaal 1 seizoen op de wedstrijdgroep. Er wordt 2 keer per week getraind en je móet meedoen aan de off-ice training. De rijders in deze groep doen mee aan de Marikenwedstrijd, de clubkampioenschappen en rijden minimaal 1 wedstrijd buiten Nijmegen. Het is de bedoeling dat een aspirant na één jaar doorstroomt naar de wedstrijdgroep. Voor deze groep moet je ook gevraagd worden.

De Wedstrijdgroep traint minimaal 2 keer per week en neemt altijd deel aan de off-ice training. De leden van de wedstrijdgroep hebben de mogelijkheid wekelijks een derde keer te trainen met de NSV of met een persoonlijke trainer van Figureskating Academy the Netherlands. De wedstrijdgroep is alleen op uitnodiging toegankelijk.

De Ex-wedstrijdgroep traint 1 of 2 keer per week en kan zonder extra kosten deelnemen aan de off-ice training. Ook deze groep is alleen op uitnodiging toegankelijk.

Off-ice training is conditietraining van een uur en wordt na afloop van de ijstraining in of bij het Triavium gegeven. Deze training is verplicht voor wedstrijdrijders, maar ook recreanten zijn van harte welkom.