Home › Kunstrijden › Informatie trainingen en materiaal › TrainingsgroepenHome › Kunstrijden › Informatie trainingen en materiaal › Trainingsgroepen

De NSV biedt diverse kunstrijtrainingen aan op verschillende niveau’s en voor verschillende leeftijden.

Op het overzicht aanbod staan alle trainingen vermeld. Daar vind je ook de eisen voor deelname, trainingstijden en -kosten (excl. lidmaatschap van de vereniging).

Bij het aanmelden kun je van tevoren zien, wie de trainers zijn en wie er nog meer meedoen aan de betreffende training.

Je kunt alleen trainen als je lid bent van de NSV. Hieronder zie je welke training geschikt is voor jou:

Instapcursus

Cursus voor nieuwe leden tot de kerst voor alle leeftijden op de woensdagmiddag of zaterdagochtend. Ervaar of het kunstrijden bij je past.

Recreanten

Trainingen voor alle leden van alle leeftijden en niveaus. Afhankelijk van leeftijd en niveau trainingsmogelijkheid op maandag, woensdag, zaterdag en op enkele zondagen. We oefenen voor de landelijke KNSB diploma’s A t/m F, diplomawedstrijd en show. Indeling geschiedt op basis van behaald diploma.

Twinkle Stars

Training op uitnodiging voor beginnende wedstrijdrijders t/m 12 jaar voor maximaal twee jaar. Verplicht minimaal twee keer per week on-ice training op woensdag en zaterdag. In de training werken we vooral aan de basispassen, pirouetten en de eerste sprongen. Je krijgt een eigen kür en doet mee aan minimaal één wedstrijd uitkomend in de categorie Starters 1/2 of eventueel Pupillen 1/2.  (KNSB).

Rising Stars wedstrijdrijders

Training op uitnodiging voor wedstrijdrijders t/m 14 jaar (voor maximaal twee jaar) met enige wedstrijdervaring.  Verplicht minimaal twee keer per week on-ice training op de woensdag en zaterdag en één keer off-ice training op woensdag. Je krijgt een eigen kür en doet mee aan minimaal twee wedstrijden. In de training worden alle enkele sprongen en basispirouettes aangeleerd en werken we aan de MIF-testen.

Wedstrijdrijders

Training op uitnodiging voor de gevorderde wedstrijdrijders.  Verplicht minimaal twee keer per week on-ice training en één keer off-ice training. Als wedstrijdrijder heb je de mogelijkheid naast wekelijks op woensdag en zaterdag een derde keer te trainen op maandag. Je krijgt een eigen kür en doet mee aan minimaal twee wedstrijden. In de training werken we aan alle enkele/dubbele sprongen en pirouettes en werken we aan de MIF-testen.