Home › Vereniging › Organisatie van NSV › Vertrouwenspersoon › VOG - Verklaring Omtrent GedragHome › Vereniging › Organisatie van NSV › Vertrouwenspersoon › VOG - Verklaring Omtrent Gedrag

NSV vindt het belangrijk dat ieder lid zich veilig voelt tussen andere leden om te schaatsen. Daarom is er een Vertrouwenspersoon in het bestuur van NSV.

Daarnaast vragen wij van bestuursleden, trainers en begeleiders van leden een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Dat is een verklaring van het Ministerie van Justitie dat voor activiteiten bij een sportvereniging er geen bezwaar is op basis van nader onderzoek.

Het NOC NSF vergoedt de kosten voor de VOG voor Sportverenigingen.  Om hier aanspraak op te kunnen maken, moet de NSV de aanvraag indienen en al deels invullen. Om de aanvraag te starten is het belangrijk dat je de volgende gegevens stuurt naar :

-        Volledige Naam, zoals op je paspoort

-        Geboortedatum

-        E-mailadres

Nadat de voorbereidende aanvraag met deze gegevens is ingediend door NSV, krijg je een e-mail van Dienst Justis met daarin een link.  Als je deze link volgt, kan je de aanvraag van de VOG zelf afronden. Op dat moment heb je je Digid en je BSN (Burger Service Nummer) nodig.

Na een paar weken krijg je de VOG per post thuisgestuurd en bevat de melding 'Geen bezwaar'. De VOG mag je zelf houden, NSV wil graag een scan van die VOG. Stuur die scan per e-mail naar vertrouwenspersoon@nijmeegseschaatsvereniging.nl. Je gegevens, de scan die je toestuurt, wordt in de Ledenadministratie bewaard en is alleen voor Bestuursleden, vrijwilliger Ledenadministratie en Websitebeheerder in te zien.

Als blijkt dat er geen VOG wordt afgegeven is een overleg met Vertrouwenspersoon en Voorzitter nodig. Ga er van uit dat dit vertrouwelijk wordt behandeld.

Hartelijk dank voor je medewerking.