Home › Kunstrijden › Algemeen › Kunstschaatsen bij NSVHome › Kunstrijden › Algemeen › Kunstschaatsen bij NSV

Welkom bij de Nijmeegse schaatsvereniging, sectie kunstrijden.

Onze vereniging heeft als doel het bevorderen van het kunstrijden voor leden van alle leeftijden en niveaus, dus van beginner tot wedstrijdrijder.

Wij willen alle leden in de gelegenheid stellen het kunstrijden op een plezierige wijze te beoefenen en zich verder te bekwamen in deze mooie sport.

Als je bij de NSV gaat kunstschaatsen heb je elke week één of meerdere trainingslessen op de kunstijsbaan van Nijmegen. In kleine groepjes wordt geoefend voor diploma's, wedstrijden en shows. Je krijgt begeleiding van door de KNSB opgeleide train(st)ers.

De schaatstrainingen zijn van september tot eind maart op de ijshockeybaan/funbaan van het Triavium. Kunstrijders hebben er eigen kleedkamers ter beschikking en begeleidende ouders of verzorgers mogen vanaf de tribune toekijken bij de training van hun kinderen.

Ook  is er wekelijks off-ice training: muzikale conditie- en evenwichtstraining, speciaal voor het kunstrijden. Een aanrader als je op een gezellige manier snel vooruit wil gaan in je sport.

Behalve de lessen en examens voor diploma's, testen en eventuele wedstrijden zijn er nog allerlei andere activiteiten zoals de Grote Clubactie, Sinterklaasmiddag, show en opening- en/of afsluitingsactiviteit waar alle kunstrijders van onze vereniging aan mee kunnen doen.

In de kersttijd geven sommigen kunstrij-demonstraties op de tijdelijke ijsbaantjes in de regio, of bij evenementen in het Triavium. En bij de begeleiding van Schaats jij Al? zijn ook altijd kunstrijders betrokken.

In de zomermaanden is er speciaal voor de kunstrijders een bootcamp op de Goffertweide. Je kunt ook meedoen aan activiteiten als de fiets- en bostrainingen van de NSV in de zomermaanden.

Nog geen lid?
Heb je belangstelling te gaan kunstrijden bij de NSV, dan kun je eerst eens meedoen met een gratis Proefles. Daarvoor hoef je geen lid van de NSV te zijn. Of maak gebruik van de Instapcursus, waar je voordelig een half seizoen (van september tot de kerst) kunt meetrainen met een trainingsgroep van jouw niveau. Deze cursus is inclusief een heel jaar lidmaatschap van de NSV, met alle voordelen van dien.

Eerst lid worden van NSV
Schrijf je in als lid van de NSV op het online Aanmeldingsformulier. Je kiest hierbij een naam en een wachtwoord, waarmee je daarna kunt inloggen en je inschrijven voor een training.

Dan aanmelden voor trainingen
Op de pagina Trainingsgroepen
kun je overzicht krijgen van de verschillende groepen. Om in te schrijven moet je ingelogd zijn met de naam en het wachtwoord van je aanmelding als lid. Op de Inschrijfpagina Kunstrijden kies je één of meerdere trainingen. De week daarop kun je dan een toegangspas voor de ijsbaan aan laten maken bij de kassa. (Kom op tijd om mee te kunnen doen met de verplichte warming-up die voorafgaat aan al onze trainingen).

Zonder warming-up géén toegang tot het ijs!!!.

Kosten van lidmaatschap en trainingen zijn te vinden op het Overzicht aanbod.

Het NSV Kunstrijden heeft een eigen Facebook-pagina.