Home › Marathon › Inschrijven en meedoenHome › Marathon › Inschrijven en meedoen

De Baanvereniging ' de Gelderse Poort'  organiseert gedurende het seizoen een aantal marathons op Triavium op de maandag- en zaterdagavond plus nog een clubkampioenschap marathon.

Dit seizoen 2017-2018 rijden we vier recreatieve marathonwedstrijden.

De wedstrijddata zijn:

Maandag 6 november 2017 van 21 tot 22.15 uur.
Maandag 18 december 2017 van 21 tot 22.15 uur.

De kosten zijn € 7,50 per persoon per wedstrijd.
Studenten en Jeugd jonger dan 18 jaar op 1 juni 2017, betalen € 5,--.

Vooraf inschrijven helpt ons bij de voorbereiding van de wedstrijd. We kunnen niet garanderen dat online-inschrijvingen op de wedstrijddag nog verwerkt kunnen worden. Meld je dan op tijd bij de inschrijvingsbalie in café Pierre (voorbij de kassa, voor de trap naar de baan). Schrijf je hier in!

Voor wie?De BGP-marathons zijn bedoeld voor schaatsers die willen kennismaken met deze tak van de schaatssport. Of het een uitdaging vinden om dicht bij huis de krachten te meten met andere liefhebbers van de lange adem. Voor deelname aan deze wedstrijden moet apart betaald worden. Voor meer info: Jouke Osinga of Bart Wolters (bgpmarathon@xs4all.nl).

We richten ons op de minder ervaren marathonrijders en er wordt actief gestuurd op de rondetijden per categorie om de doorstroom te bevorderen. Alle groepen rijden met een voorrijder die tot 2/3e van de wedstrijd een vast tempo rijdt in de gemiddelde rondetijd van de categorie. De rondetijden zijn per categorie bepaald. Kijk dus bij welke categorie je past!

Welke groep past bij mij?

De rijders en rijdsters worden ingedeeld in vier groepen

• Instapgroep Starters - 17 ronden (start tegelijk met de beginners en rijdt parallel in de buitenbaan)
    Snelst toegestande rondetijd 44 seconden
    Snelst toegestane gemiddelde rondetijd 48 seconden

• Beginners - 30 ronden
    Snelst toegestane rondetijd  38 seconden*
    Snelst toegestane gemiddelde rondetijd 40 seconden
  • Aspiranten - 40 ronden
    Snelst toegestane rondetijd 34 seconden*
    Snelst toegestane gemiddelde rondetijd 36 seconden
  • Gevorderden - 45 ronden
    Snelst toegestane rondetijd 32 seconden*
    Snelst toegestane gemiddelde rondetijd 34 seconden
  • Elite - 45 ronden (start gelijk met de gevorderden)
    Snelst toegestane rondetijd 28 seconden*
    Snelst toegestane gemiddelde rondetijd 30 seconden
    Let op: op het clubkampioenschap (laatste wedstrijd) gelden er geen restricties bij de elite en gevorderden!

* = geldt niet voor de laatste ronde van de marathonwedstrijd

Aan het eind van het seizoen belonen we de winnaars van het eindklassement per niveau met ludieke prijzen. Dit jaar kun je ook meedoen aan het ploegenklassement met een ploeg van je eigen vereniging, trainingsgroep of vriendenclub.

Helmplicht
De veiligheid staat bij deze wedstrijden voorop. Voor alle landelijke en regionale marathonwedstrijden is het dragen van een helm verplicht. Er zijn schaatshelmen te koop. Het mag ook een fietshelm of skihelm zijn met een ronde en regelmatige achterkant. We hebben ook een beperkt aantal helmen te huur voor € 1,-- per avond.

Let op, snijvaste handschoenen, scheenbeschermers en afgeronde punten op de schaatsen zijn ook verplicht.

We willen je vragen om ons te ondersteunen bij de organisatie van deze wedstrijden. We zoeken met name juryleden en baancommissarissen. Je kunt je ook aanmelden voor deze taak voor een of twee wedstrijden op deze avond en zelf in je eigen categorie meeschaatsen. Dan rijd je gratis mee.

Voor vragen en aanmeldingen, kun je contact opnemen met Jouke Osinga (bgpmarathon@xs4all.nl).