Home › AANMELDEN › Zomertrainingen › Bostraining - Langebaan, Marathon en ShorttrackHome › AANMELDEN › Zomertrainingen › Bostraining - Langebaan, Marathon en Shorttrack

Zomertraining met NSV is een mooie manier om buiten Triavium je op het komende schaatsseizoen voor te bereiden.

BOSTRAINING IN HEUMENSOORD - VOOR JEUGD EN VOLWASSENEN VAN LANGEBAAN, MARATHON EN SHORTTRACK

VOOR JEUGD (5 - 12 JAAR)

Bij  NSV  kun  je  in  de  zomer  lekker  het  bos  in  om fit  te  blijven.  Vanaf  woensdag  12 april kun  je  van 17.15-18.15  uur  trainen met Suzan van den Belt in Heumensoord, bij de oude schietbaan (zandheuvel) aan de Scheidingsweg (zie Google maps).
Je  gaat schaatssprongen  en  -oefeningen  doen,  maar  vooral ook  veel  spellen,  zoals  je  op  de  ijsbaan  gewend zijn.  Schaatsen moet  immers  vooral  leuk  zijn en je  kunt  dus  gewoon  in  plaats  van  naar de  ijsbaan naar het  bos  gaan  op woensdag  ;)  (En  je ouders kunnen een leuke boswandeling  maken). Laat even weten als je komt! Mail naar .

VOOR JEUGD (13 JAAR EN OUDER) EN VOLWASSENEN

Voor deze bostraining ga je met trainer Doede Boomsma aan de slag.
Start vanaf maandag 24 april 2017, elke maandagavond om 19:00 in Heumensoord, parkeerplaats Beukenlaan (afslag op kruising van Driehuizerweg met Scheidingsweg), aan de rand van de wijk Brakkenstein in Nijmegen.

Voor wie is deze bostraining?
Deze training vindt plaats in het bos en is toegankelijk voor jong en oud. Als er voldoende deelnemers zijn trainen we in groepen met meerdere trainers. Als we toch in één groep trainen is er aandacht voor ieders mogelijkheden.
- jong NSV                   pupillen / aspiranten
- wedstrijdjeugd               junioren (langebaan, shorttrack)
- wedstrijdrijders             senioren (langebaan, marathon, shorttrack)
- recreatie-rijders  seniorentraining (langebaan, marathon, shorttrack)
- Gelderse Poort         baanselectie traint ook in Heumensoord

Wat voor training is er?
De bostraining bestaat uit een afwisselend programma waarin verschillende trainingsvormen elkaar steeds afwisselen. Daardoor ga je het winterseizoen goed voorbereid in.
- conditie                   onderhoud en verbetering van de algemene conditie
- coördinatie               specifieke oefeningen in het teken van de schaatsbeweging
- kracht                     onderhouden van o.a. de been- en corsetspieren
- sport en spel           leuke en sportieve spellen, bijvoorbeeld in de vorm van circuitjes
- mentaal                 geestelijke ondersteuning en voorbereiding op sportieve prestaties
- gezelligheid   want we zijn een vereniging!
Zie voor het laatste nieuws over de bostraining ook de Facebookpagina van NSV

Kosten voor de bostraining
Deelname voor leden is gratis. Niet-leden betalen €20 voor het hele zomerseizoen.

Vragen over bostraining? Mail naar Doede:

VOOR WESTRIJDJEUGD SHORTTRACK - OP UITNODIGING

Deze training wordt vanaf half april op woensdag van 19:00 tot 20:15 training gegeven. De deelnemers worden hiervoor uitgenodigd (selectie). Vragen? Mail dan naar shorttrack@nijmeegseschaatsvereniging.nl

Naast de bostraining wordt er ook gefietst en geskeelerd in de zomer. Heb je hierin interesse? Voor meer informatie over het fietsen klik hier. Voor meer informatie over het skeeleren klik hier.

Veel sportplezier deze zomer!